به صفحه اینستاگرام مرکز جراحی آفرینش بپیوندید

ایران/شیراز/شهرک بزین/بلوار آفرینش/نبش کوچه29علوی

پذیرش: 987136517561+

توریسم درمانی:987136517598+

ما را در صفحه اینستاگرام مجموعه آفرینش دنبال نمایید
afarinesh.dsc@

کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش

شیراز و مکان های تاریخی آن

شیراز جاذبه های گردشگری متنوعی دارد که یک دسته از آنها اماکن تاریخی شهر شیراز هستند. شیراز شهری است که دارای تاریخ پرفراز و نشیبی بوده و با بازدید از این مکان های تاریخی می توانید با معماری اصیل ایرانی و فرهنگ ایرانی آشنا شوید. با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از بهترین اماکن تاریخی شهر شیراز آشنا کنیم. 

دروازه قرآن 

دروازه قرآن یکی از مکان تاریخی شیراز است که در مسیر اصفهان به سمت شیراز می توانید آن را در ورودی این شهر ببینید. این بنای تاریخی به زمان دیلمیان تعلق دارد. بر بالای این دروازه دو جلد قرآن دست نویس در یک اتاقک نگهداری می شوند. این قرآن متعلق به ابراهیم سلطان فرزند شاهرخ تیموری است. این بنا در طول تاریخ دست خوش تغییراتی شد و بنایی که اکنون مشاهده می کنید حاصل بازسازی های صورت گرفته است.  

کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش

تخت جمشید (پرسپولیس)

یکی دیگر از مکان های تاریخی شهر شیراز تخت جمشید یا همان پرسپولیس است. این بنای تاریخی در سال 518 به دستور داریوش بزرگ ساخته شد. تخت جمشید در زمینی به وسعت 125 هزار مترمربع در دامنه کوه رحمت و در نزدیکی مرودشت قرار گرفته است. در این مجموعه کاخ ها و پلکان های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها دیدن کنید. این بنا در سال 330 توسط اسکندر به آتش کشیده شد و پس از آن متروکه شد. هم اکنون این بنا به عنوان یکی از قدیمی ترین مکان تاریخی شیراز شناخته می شود. 

کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش

آرامگاه سعدی 

سعدی یکی از شاعران و فیلسوفان گرانقدر ایرانی است که به قرن هفتم هجری قمری تعلق دارد. سعدی به واسطه دو کتاب بوستان و گلستانش شهرت یافته است. اگر به شیراز سفر کردید حتما از مقبره سعدی نیز دیدن کنید. در جوار آرامگاه سعدی شاعران به نام دیگری از جمله شوریه شیرازی نیز دفن شده اند. 

کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش

مسجد وکیل

مسجد وکیل از قدیمی ترین مکان های تاریخی شهر شیراز است که به دوران زندیه تعلق دارد. این بنا به شکلی کاملا هنرمندانه و در زمان کریم خان زند ساخته شده است. در کنار این مسجد نیز بازاری با همین نام به نام بازار وکیل قرار دارد. معماری زیبای مسجد وکیل و منبر ساخته شده از مرمر آن یکی از جالب ترین قسمت های این مسجد هستند. 

کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش

از طریق لینک زیر، مستقیم با ما در ارتباط باشید

کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش
کلینیک آفرینش - مرکز جراحی آفرینش